Τι είναι Electronic commerce;


Στον οικονομικό τομέα, τι σημαίνει ο όρος Electronic commerce;

Απαντήσεις





Είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο. Εμπόριο αγαθών και υπηρεσιών που διεξάγεται μέσω του Internet. Απαιτεί τη δημιουργία από την πλευρά του πωλητή μιας ιστοσελίδας ή τη συμμετοχή του σε ένα κοινό server ενός internet server provider. Η ιστοσελίδα προσφέρει ένα δυνητικό κατάστημα (virtual store) που περιέχει: α) ένα κατάλογο προσφερόμενων αγαθών ή υπηρεσιών β) γενικά πληροφοριακά στοιχεία όπως το προφίλ της επιχείρησης γ) δυνατότητα συναλλαγών on line ή off line. Η πληρωμή γίνεται συνήθως με πιστωτική κάρτα ενώ η παράδοση των αγαθών μπορεί να γίνει σε προκαθορισμένο τόπο ή στο σπίτι του αγοραστή. Οι συναλλαγές απαιτούν συστήματα υψηλής ασφάλειας για να αποτραπεί η διείσδυση τρίτων. Από την πλευρά του πωλητή, το στήσιμο και η συντήρηση ενός υψηλής τεχνολογίας διαδικτυακού καταστήματος είναι δαπανηρή αλλά παρέχει εναλλακτικό τρόπο προώθησης των πωλήσεων και αύξησης των κερδών ενώ υποκαθιστά και το υπαλληλικό προσωπικό που είναι αναγκαίο στο παραδοσιακό κατάστημα, άρα μειώνει το εργοδοτικό κόστος. Από την πλευρά του αγοραστή, είναι χρησιμότατο διότι αποφεύγει τη μετάβαση σε φυσικό κατάστημα και μπορεί να αναζητεί μέσω του Internet τα προϊόντα και τις υπηρεσίες με χαμηλότερο κόστος. Φέρει, όμως, τον κίνδυνο υποκλοπής των στοιχείων της πιστωτικής του κάρτας εφόσον τα συστήματα ασφάλειας της ιστοσελίδας μπορούν να παραβιασθούν.

● Σύμφωνα με έρευνα του 2006 που διεξήγαγε το Ευρωβαρόμετρο, η πώληση αγαθών και υπηρεσιών μέσω του Internet είναι διαδεδομένη στο Ηνωμένο Βασίλειο (69%), ολιγότερο διαδεδομένη στην Ελλάδα (16%) ενώ τελευταίες χώρες της Ε.Ε κατατάσσονταν η Λιθουανία και η Κύπρος (12%). Όσον αφορά τις διασυνοριακές συναλλαγές του ηλεκτρονικού εμπορίου, το 26% των πολιτών της Ε.Ε απαντούσε ότι έχουν συνάψει τουλάχιστον μία τέτοια συναλλαγή τους τελευταίους 12 μήνες ενώ το Λουξεμβούργο ήταν πρώτο (67%), ακολουθούσε η Αυστρία (56%) και πολύ χαμηλά ήταν η Ελλάδα (7%).

● Σύμφωνα με έρευνα της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδος (ΕΣΥΕ) του 2007, οι Έλληνες χρησιμοποιούσαν το διαδίκτυο για να κάνουν αγορές από καταστήματα κατά 13% (από 4% το 2002) έναντι μέσου όρου 30% στην Ε.Ε ενώ διενεργούσαν τραπεζικές συναλλαγές μέσω του διαδικτύου κατά 12% έναντι μέσου όρου 44% στην Ε.Ε. Από τα αγαθά και υπηρεσίες που αγοράσθηκαν μέσω του διαδικτύου, 29,7% αφορούσαν ταξίδια, εισιτήρια και διαμονή σε ξενοδοχείο, 21,2% βιβλία, περιοδικά, εφημερίδες και λογισμικό (software) εκμάθυνσης ηλεκτρονικού υπολογιστή, 18,1% λογισμικό για ηλεκτρονικό υπολογιστή (συμπεριλαμβανομένων και video games) και εξαρτήματα αναβάθμισης αυτού, 16,9% υλικό ηλεκτρονικού υπολογιστή (hardware), 16,7% ηλεκτρονικό εξοπλισμό όπως τηλεοράσεις, βιντεοκάμερες, φωτογραφικές μηχανές, κινητά τηλέφωνα και συσκευές DVDs, 15,9% κινηματογραφικές και άλλες ταινίες και μουσική (DVDs, CDs), 14,5% είδη ένδυσης, υπόδησης και αθλητικά είδη, 11,8% εισιτήρια για εκδηλώσεις αναψυχής όπως συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, κινηματογραφικά έργα και 3,4% είδη διατροφής. Το 61,2% των αγορών πραγματοποιείτο από άτομα ηλικίας 16 έως 34 ετών και το 64,2% των αγοραστών ήσαν απόφοιτοι ανωτάτων και ανωτέρων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Πάντως, ο κύκλος εργασιών των ελληνικών επιχειρήσεων από το ηλεκτρονικό εμπόριο ανερχόταν το 2007 στο 0,8% του συνολικού τζίρου έναντι 11% του μέσου όρου της Ε.Ε.

● Από την παγκόσμια έρευνα για τις καταναλωτικές συνήθειες στο διαδίκτυο, που διενήργησε στο τέλος του 2007 η διεθνής εταιρία ερευνών και αναλύσεων The Nielsen Company, με έδρα τη Νέα Υόρκη και το Χάαρλεμ της Ολλανδίας, προέκυψαν τα εξής:

• το 85% του παγκόσμιου πληθυσμού των χρηστών του διαδικτύου το έχει χρησιμοποιήσει τουλάχιστον μια φορά για να αγοράσει αγαθά ή υπηρεσίες

• το υψηλότερο ποσοστό (99%) στις αγορές μέσω διαδικτύου το κατείχε η Νότιος Κορέα και ακολουθούσαν το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Ιαπωνία με 97% και η Αυστρία με 96%. Οι ΗΠΑ κατείχαν την όγδοη θέση με 94% ενώ η Ελλάδα είχε ένα ποσοστό χρηστών που έστω και μια φορά πραγματοποίησαν αγορά μέσω του διαδικτύου 25%

• σε παγκόσμιο επίπεδο, πιο δημοφιλή προϊόντα που αγοράζονταν μέσω του διαδικτύου ήσαν τα βιβλία με 41%, τα είδη ένδυσης, υπόδησης και τα συναφή προϊόντα με 36%, τα βιντεοπαιγνίδια και τα DVDs με 24%, τα αεροπορικά εισιτήρια επίσης με 24% και ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός με 23%

• οι Έλληνες χρήστες είχαν με 41% ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά στην αγορά ηλεκτρονικών υπολογιστών έναντι 21% του μέσου Ευρωπαϊκού όρου και με 43% στην αγορά αεροπορικών εισιτηρίων είχαν το διπλάσιο του παγκόσμιου όρου

• η αγορά προϊόντων των υπεραγορών (supermarkets) μέσω των ιστοσελίδων αυτών άρχιζε να αναπτύσσεται και στην Ευρώπη με πρώτη χώρα το Ηνωμένο Βασίλειο με 22% και ακολουθούσαν η Ελβετία με 14% και η Γερμανία με 9% δηλαδή στο μέσο Ευρωπαϊκό όρο

• ο πιο συνήθης τρόπος πληρωμής για τις αγορές μέσω του διαδικτύου ήταν η πιστωτική κάρτα με 60% και ακολουθούσε το σύστημα PayPal (βλέπε όρο) με 25%.

• Σύμφωνα με έρευνα του ελληνικού Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας που ανακοινώθηκε το Μάρτιο του 2009 και αφορά το 2008, καταγράφηκε αύξηση μόλις 3% στις ηλεκτρονικές αγορές μέσω διαδικτύου δηλαδή μόνο το 8% του πληθυσμού χρησιμοποιεί την υποδομή του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας έναντι 24% στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Μόλις το 0,36% των εσόδων στις μικρές επιχειρήσεις και το 11% στις επιχειρήσεις με πάνω από 10 εργαζόμενους προέρχεται από το εμπόριο μέσω διαδικτύου.



Προσθήκη νέας απάντησης