Ποια είναι η διατροφική αξία των θαλασσινών;


Απαντήσεις



Τα θαλασσινά περιέχουν αρκετά μέταλλα και βιταμίνες. Η περιεκτικότητα τους ποικίλλει ανάλογα με το είδος του θαλασσινού.

Τα στρείδια είναι πλούσια σε βιταμίνη Α η οποία είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη των ιστών, συμβάλλει στη σύνθεση των ερυθρών αιμοσφαιρίων, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και βοηθά στην όραση.

Τα στρείδια, ο αστακός, οι γαρίδες, οι καραβίδες και τα καβούρια είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Επίσης τα στρείδια περιέχουν βιταμίνη D, η οποία βοηθά την απορρόφηση ασβεστίου από τον οργανισμό και συμβάλουν στην καλή λειτουργία οστών και δοντιών.

Τα θαλασσινά αποτελούν σημαντική πηγή μετάλλων και ιχνοστοιχείων. Περιέχουν ασβέστιο, χαλκό, ιώδιο, σίδηρο, κάλιο, σελήνιο και ψευδάργυρο. Ο ψευδάργυρος συμμετέχει στην παραγωγή τεστοστερόνης και για αυτόν ακριβώς το λόγο τα θαλασσινά ανήκουν στην κατηγορία των αφροδισιακών τροφών, που αυξάνουν τη λίμπιντο. Το σελήνιο έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και συμβάλλει στην πρόληψη κατά του καρκίνου.

Τα θαλασσινά, περιέχουν επίσης και τα ευεργετικά ω-3 λιπαρά οξέα τα οποία έχουν καρδιοπροστετευτική δράση, ενώ φαίνεται ότι «τρέφουν» και τον εγκέφαλο. Τα ω-3 λιπαρά οξέα διατηρούν τις μεμβράνες των εγκεφαλικών κυττάρων σε καλή κατάσταση και φαίνεται να βοηθούν στην επικοινωνία μεταξύ τους.

Ο αστακός θεωρείται ο βασιλιάς των οστρακοειδών. Από πολλούς θεωρείται ότι έχει το πιο νόστιμο κρέας αλλά έχει και την υψηλότερη τιμή. Αποτελεί καλή πηγή καλίου, σεληνίου, βιταμίνης Β12 και ψευδαργύρου. Η γνωστή αστακομακαρονάδα αποτελεί τη σπεσιαλιτέ του καλοκαιριού και όχι μόνο.

mednutrition.gr

Προσθήκη νέας απάντησης