Τι σημαίνει η φράση ΕΝ ΟΙΔΑ ΟΤΙ ΟΥΔΕΝ ΟΙΔΑ;


Απαντήσεις





"Ένα γνωρίζω, ότι δεν γνωρίζω τίποτα"





Μαλιστα αποτελει ενα ρητο του Σωκρατη ο οποιος σε χρησμο του απολλωνα ειχε αναδειχθει ως ο σοφοτερος αρχαιος φιλοσοφος..Ωστοσο ο Σωκρατης απερριψε τον χρησμο του απολλωνα ισχυριζομενος πως δεν αξιζει τον τιτλο του σοφου.Μαλιστα ηρθε σε επαφη με πολλους "σοφους"της εποχης και αποκαλυψε την πραγματικη τους αγνοια.Ετσι λοιπον κατεληξε στο συμπερασμα πως το μονο πραγμα που τον εκανε σοφοτερο απο τους αλλους ειναι το οτι σε αντιθεση με εκεινους,ο Σωκρατης,γνωριζε την πραγματικη του αγνοια.Ετσι εμεινε το ρητο " ενα γνωριζω,οτι δεν γνωριζω τιποτα"



 

«

Εν οίδα ό,τι ουδέν οίδα. 

 

 

Τι να ήθελε να μας πει άραγε ο Σωκράτης με το ουδέν είδε;   

Ότι δηλαδή με το παιδευτικό και εξουσιαστικό σύστημα που κυριαρχούσε και που μοιραίως κυριαρχεί ακόμα μέχρι σήμερα,

σε κανένα σημείο δεν ήταν ούτε ακόμα είναι σωστό γι’ αυτήν την πολυπόθητη πολιτεία.  

 

τίποτα δηλαδή δεν λειτουργεί σύμφωνα με την πραγματικότητα ό,τι όλοι μας είμαστε ίδιοι και άρα οφείλουμε να παιδευτούμε πάνω στη λογική μαζί με το συναίσθημα ό,τι είμαστε ίσοι.   

Δεν σημαίνει δηλαδή τίποτα ουσιαστικό με το να απαντήσω πως…  

ένα ξέρω πως…  τίποτα δεν ξέρω,

απλά και μόνον για να δείξω μετριοφροσύνη. 

Έχει όμως τεράστια σημασία να καταφέρω –καταφέρουμε

–να φτάσουμε στη λογική της μετριοφροσύνης.   

Η μετριοφροσύνη όχι στη θεωρία αλλά στην (πράξη)

είναι δίδαγμα υψίστης σημασίας, και είναι αν θέλετε,

βασικό στοιχείο  συμπεριφοράς μας  πάνω στη λογική της άμεσης δημοκρατίας. 

Κάτι που ο ειδικά ο Σωκράτης,

σύμφωνα βεβαίως με όλα τα γραπτά που υπάρχουν για την προσωπικότητά του,

με τον τρόπο ζωής του –δίδασκε  άμεσα στους μαθητές του να επιλέγουν την μετριότητα. 

Αυτό είναι το μεγαλείο της σωκρατικής διδασκαλίας, σε αντίθεση με τη διδασκαλία του ναζωραίου, που μας διδάσκει την απόλυτη ουδετερότητα –την απαξία της συνουσίας.   Ο Σωκράτης μετέχει ο ίδιος στην κοινωνία ως αναφορά το κυρίαρχο, στη δημιουργία οικογένειας δηλαδή,

σε αντίθεση με το ναζωραίο που μας ωθεί στην ανωμαλία. 

Στην απαξία της οικογένειας –το βασικότατο κύτταρο της κοινωνίας που καλείτε να πραγματώσει τη δημοκρατία.   Επομένως ο Σωκράτης δεν μπορεί να ήταν παιδεραστής, ούτε η ζωή του μας ωθεί προς την παιδεραστία, σε αντίθεση με το Ναζωραίο –που είναι ο διδάσκαλος της παιδεραστίας ή της ομοφυλοφιλίας. 

 Έτσι λοιπόν, ο Σωκράτης με το βίο του και μόνον τοποθετείται ως ο πρώτος

–ο άριστος πρακτικός δάσκαλος της άμεσης δημοκρατίας.  Πως νοείται άμεση δημοκρατία, δηλαδή, άμεση απόδοση όλων των δικαίων όταν αφαιρούμε μεταξύ μας το κυρίαρχο δικαίωμα της σεξουαλικότητας. –  

Κατ επέκταση Δεν νοείται άμεση δημοκρατία με το να μιλάει ο καθένας μας από θέση ανωτερότητας.  

Δεν μπορεί, είναι αδύνατον να αποδοθεί δίκαιο από εγωιστές. Και δεν ξέρω, βοηθήστε με αν κάνω λάθος, αν ο εγωισμός ξεκινά απ’ το ίδιο το πείσμα να απαρνούμαστε την ετεροφυλία, κι αν η χριστιανική θρησκεία μας ωθεί προς τον απόλυτο [αντρικό εγωισμό]  και άρα στην κυρίαρχη διάκριση και εχθρότητα μεταξύ των δυο φύλων…        

 

Αυτό είναι που οφείλει να μας ανησυχεί, του ότι,

2420  χρόνια μετά αυτήν τη διαπίστωση του Σωκράτη,

ότι δηλαδή τίποτα δεν λειτουργεί σύμφωνα με τη φύση των πραγμάτων,

 

βρισκόμαστε σε πιο χειρότερη κατάσταση απ’ ότι τότε.   Για τον απλούστατο λόγω ό,τι, 

 

 

 Για τον απλούστατο λόγω ό,τι

–δεν δίνουμε σημασία στην ίδια τη φιλοσοφία της ζωής μας. 

δεν μας ενδιαφέρει η μελέτη της κοινωνίας –του ανθρώπινου παράγοντα,

και σε τι οφείλεται ό,τι δεν θέλει να μάθει

πως μπορεί να γίνει κοινωνικό ον.  



EN ΟΙΔΑ Ο,ΤΙ ΟΥΔΕΝ ΟΙΔΑ

(Συγκρίσεις...)

 

Μορουμε να συγκρίνουμε

τον Σωκράτη

με

τον Παρμενίδη, τον Πλάτωνα, τον Αριστοτέλη κλπ...

και αυτό είναι φυσικό.

Συγκρίνουμε τα ίδια...φιλοσόφους,,,σοφούς,

Μπορούμε να συγκρίνουμε

τον Beethoven

με τον Βach, Mozart, Ravel  κλπ.

και αυτό φυσικό είναι.

Συγκρίνουμε μουσικους με μουσικους...

Ο Ναζωραίος με τον Σωκράτη πως μπορεί να συγκριθεί?

Οσο για την απαξία της .,..συνουσίας,

θυμάμαι έναν γάμο στην Κανά...

Ο Ιησούς, ήταν εκεί και ευλόγησε τον γάμο (την "συνουσία")

η κάνω λάθος?



Σίγουρα ψηφίζεις ΑΝΕΛ,γιατί είσαι τελείως Καμένος...



Δεν πέρασε, όμως, ποτέ απ' το μυαλό σας, πως ήτο δυνατόν ο Ζόρικος Σωκράτης να είπε τέτοια Ηλιθιότητα ??????
Μα, δεν το κατανοείτε ????, θα ήτο ο καλύτερος Υπερασπιστικός, αφορισμός ΕΠΙ ΤΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ,
.. Ξέρετε παιδιά, εγώ ένα ξέρω, ότι δεν ξέρω τίποτε.
Τότε αγαπητοί, η Ομηρική ήτο ακόμη φρέσκια (αμέσως μετά ο Πλάτων την διέλυσε) έτσι το Έν είχεν την έννοια του Παντός, του Όλου..... ήτοι
''Έν οίδα, ό,τι ουδέν οίδα '' = '' Γνώρισα το Παν, δεν απομένει τίποτε άλλο να Γνωρίσω ''. Αυτό εάν το ψάξετε επιβεβαιώνεται από Αρχαία κείμενα.



Ἀνάλογα μὲ τὸ ἐπίπεδο συνειδητότητας του μαθητή-μελετητή-ἐρευνητή τὸ νόημα ἀλλάζει.
"ΟΥΔΕΝ" δὲν θὰ πεῖ τίποτα! (ΟΥ+ΔΕΝ) δὺο ἀντιφάσεις = κατάφαση!!!
Στοὺς ἐλάχιστους μαθητές-μύστες τοῦ ὃ Σοφός εἶπε "εἶδα Το Πᾶν καὶ εἶναι ἀπεριόριστο" "... οὐ δὲν εἶδα! Δηλ. περιορισμό δὲν εἶδα! Λέω.... ἴσως;;;
Ὅπως καὶ τὸ "ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ" ποῦ κατ᾽ ἐμὲ θὰ πεῖ "σπάσε κάθε ὅριο καὶ περιορισμό" !!!



MAOU τι εννοείς με την έννοια του όρου "Παν";;;

Προσωπικά αντιλαμβάνομαι τον όρο "Παν" ως το σύνολο των πολυσύνθετων και πολυδιάστατων και πολυεπίπεδων ιδιοτήτων της υλικής πραγματικότητας-σύμπαντος και το σύνολο των ιδιοτήτων της ανθρώπινης εσωτερικότητας.

Εφόσον ο Σωκράτης δέχεσαι πως γνώρισε το "Παν" η σύγχρονη επιστήμη γιατί δηλώνει πως γνωρίζει έως σήμερα με τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα που διαθέτει το 7% το πολύ, λέω εγώ, ως 10% της γνώσης που αφορά το σύμπαν;;;

Και πως είναι δυνατόν η πεπερασμένη και σημαντικά περιορισμένη, πολλές φορές ελαττωματική αλλά και ασθενική, ανθρώπινη αντιληπτικότητα και συνείδηση να συλλάβει οντολογικά έννοιες όπως "Παν", "Όλο", "Άπειρο", "Άχρονο", "Αιώνιο", "Άκτιστο" (π.χ. η έννοια της νοητής σύλληψης και κατασκευής) κτλ. κτλ. κτλ., καθώς οι έννοιες αυτές οντολογικά είναι απόλυτα ασύμβατες με τις οντολογικές ιδιότητες που συνθέτουν την ανθρώπινη φύση;;;



ΕΝ ΟΙΔΑ ΟΤΙ ΟΥΔΕΝ ΟΙΔΑ ΣΩΚΡΑΤΗΣ

ΟΤΑΝ ΤΑ ΟΙΔΑ ΟΛΑ ΛΑΖΑΡΟΣ



ΜΡΑΒΟ ΛΑΖΑΡΕ Έτσι έχουν τα πράγματα, απαντώ και στους Ανωτέρω, ας ψάξουν και σε άλλα Αρχαία κείμενα, όχι να τα έχουν όλα στο πιάτο. ΟΙ ΔΙΔΑΚΤΑΙΕΣ ΥΛΕΣ ΔΕΝ ΤΑ ΕΧΟΥΝ ΑΥΤΑ.
Στό κάτωθι, φαίνεται πλήρως η έννοια του Αφορισμού του Σωκράτους
Ο Ὀλυμπιὸδωρος 6ος μ.χ. αἰῶνας εῖς τὸ ἔργον του ‘’ Σχόλια εἰς τὸν Πλάτωνος Ἀλκιβιάδην ‘’,
Ένα Ἀπὸσπασμα... ΄΄ Ἐγὼ γὰρ οὐ περὶ μὲν σοῦ λέγω ὡς χρὴ παιδευθῆναι κοινὸν γὰρ τοῦτο, φησίν, ἐμοί τε καὶ σοί, τὸ ἀγνοεῖν ἑαυτοὺς καὶ δεῖσθαι παιδείας διὰ τοῦτο• διαφέρομεν δὲ ἑνί τινι μόνῳ, τῷ τὸν μὲν ἐπίτροπον τὸν σὸν Περικλέα εἶναι, τὸν δὲ ἐμὸν θεὸν εἶναι, ὅπερ ἓν τὸ ὅλον ἐστίν. οὕτω καὶ ἀλλαχοῦ• ἐγὼ μὲν γὰρ οὐδὲν οἶδα πλὴν ἓν μόνον,τὸ διδόναι λόγους καὶ λαμβάνειν, τουτέστι τὴν διαλεκτικήν, ὅπερ τὸ ὅλον ἐστίν, εἴγε φιλοσοφία ἐστὶν πάντα τὰ ὄντα γιγνώσκουσα ‘’.



Πολύ καλά το πιάνεις αγαπητέ Πάνο Τρίμη.

Προσθήκη νέας απάντησης