Τι είναι η δίαιτα ντουκάν (duncan);

Απαντήσεις



Η δίαιτα Dukan πρόκειται για μια κατά βάση πρωτεινική δίαιτα που δεν περιορίζει τις ποσότητες! Αν και σε αρκετά σημεία μοιάζει με την δίαιτα Atkins θεωρείται περισσότερο υγιεινή. Σύμφωνα με τον εμπνευστή της Δρ. Dukan o περιορισμός των υδατανθράκων βοηθάει στο να μην «ενθαρρύνεται» η αποθήκευση λίπους από την έκκριση ινσουλίνης ενώ δημιουργεί και τα τις βάσεις για μια εφ όρου ζωής διατήρησης των κιλών.

Η δίαιτα βασίζεται σε τέσσερα στάδια. Το πρώτο αφορά σε ένα καθαρά πρωτεινικό διατροφικό πρόγραμμα. Το δεύτερο σε εναλλαγή καθαρής πρωτείνης με πρωτείνη και λαχανικά, το τρίτο είναι το στάδιο της προσυντήρησης που εντάσσονται και κάποιες άλλες κατηγορίες τροφίμων και το τέταρτο της συντήρησης που στοχεύει στην δια βίου συντήρηση των κιλών που χάθηκαν. Επιπλέον επιτρέπονται τα αναψυκτικά light με μέτρο.

Πως “γεννήθηκε” η Δίαιτα Dukan
Ο Δρ. Ντουκάν λέει ότι του ήρθε η ιδέα μιας δίαιτας με λίγα λιπαρά και πολλές πρωτεϊνες από έναν φίλο του, ο οποίος τον ικέτευε να του δώσει μερικές διατροφικές συμβουλές, λέγοντάς του ότι θα κάνει τα πάντα – εκτός από το να κόψει το κρέας.

«Του είπα να τρώει επί 5 μέρες μόνο κρέας, ψάρι και κάποια γαλακτοκομικά λίγων λιπαρών», αφηγείται. «Την έκτη μέρα ήρθε προβληματισμένος στο ιατρείο μου και μου ζήτησε να ζυγιστεί, γιατί η ζυγαριά του είχε χαλάσει και έδειχνε πως είχε χάσει 5 κιλά».

Η ζυγαριά του άντρα αυτού δεν είχε κανένα πρόβλημα – όντως είχε χάσει 5 κιλά. Εκείνος συνέχισε τη δίατα για άλλες 5 μέρες και έχασε 3 ακόμα κιλά.

Ο Δρ. Ντουκάν λέει πως τον εξέπληξε τόσο πολύ η επίδραση που είχε αυτό που επινόησε στο βάρος του φίλου του, ώστε άλλαξε ειδικότητα – από τη νευρολογία μεταπήδησε στην διατροφολογία και πέρασε τα επόμενα 35 χρόνια μελετώντας και τελειοποιώντας τα διάφορα «συστατικά» της δίαιτάς του.

«Με το πέρασμα του χρόνου συνειδητοποίησα ότι το μέτρημα των θερμίδων δεν αποδίδει – ο εγκέφαλος όποιου κάνει δίαιτα δεν έχει μάθει να μετράει θερμίδες», εξηγεί. «Ναι, όποιος πραγματικά θέλει να αδυνατίσει θα τα καφέρει όποια δίαιτα κι αν κάνει, αλλά όλοι ή σχεδόν όλοι κάποια στιγμή ξαναπαχαίνουν».

Ο Δρ. Ντουκάν λέει πως ως γιατρός αρνείται να πιστέψει πως το ατέλειωτο λίπος στην διατροφή μπορεί να είναι υγιές – πιστεύει ακράδαντα ότι αν δεν περιοριστεί, μακροπρόθεσμα θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία. Γι’ αυτό, σε αντίθεση με την φημισμένη δίαιτα Άτκινς που επίσης είναι πρωτεϊνική αλλά συνιστά καθημερινά κάθε είδους πρωτεϊνη (ακόμα και το μπέικον), η δική του δίαιτα δίνει έμφαση στην πηγή του λίπους που θα καταναλώσει κανείς. «Τα ψάρια περιέχουν λίπος, αλλά αυτό είναι υγιεινό», τονίζει, «ενώ τα κορεσμένα λιπαρά περιορίζονται με την επιλογή άπαχων κρεάτων και άπαχων ή λίγων λιπαρών γαλακτοκομικών».

Επέλεξε τις πρωτεϊνες γιατί περιέχουν λιγότερες θερμίδες απ’ ό,τι τα λίπη και οι περισσότεροι υδατάνθρακες, ενώ έχουν τόσο πολύπλοκη δομή, ώστε ο οργανισμός καταναλώνει πολλές θερμίδες για να τις επεξεργαστεί και να τις πέψει. Έτσι, η απώλεια βάρους είναι αναπόφευκτη και πολύ γρήγορη.

Για τον Δρ. Ντουκάν, πάντως, το τελευταίο στάδιο της δίαιτας, αυτό της συντήρησης, είναι ίσως το πιο σημαντικό απ’ όλα στο πρόγραμμά του. «Πολλοί γιατροί πιστεύουν πως η δουλειά τους τελείωσε όταν αδυνατίσει ο ασθενής τους, αλλά όταν τα κιλά του αναπόφευκτα αρχίσουν πάλι να συσσωρεύονται, υπάρχει θέμα. Από την άλλη, δεν θα μπορούσα να συστήσω σε κανέναν να κάνει δίαιτα για μια ζωή είναι πολλές οι απολαύσεις που θα στερηθεί, αν μονίμως προσέχει τι τρώει».

Γι’ αυτό το λόγο, ο Δρ.Ντουκάν δεν εκλαμβάνει καν ως δίαιτα το στάδιο της συντήρησης του νέου σωματικού βάρους. Όποιος έχει ακολουθήσει κατά γράμμα τα δύο πρώτα στάδια και επέστρεψε σταδιακά στο φυσιολογικό φαγητό στο τρίτο, στο τέταρτο τρώει πια ό,τι θέλει, με μια μικρή θυσία: να τρώει μόνο πρωτεϊνες κάθε Πέμπτη.

«Τρώγοντας μία μέρα την εβδομάδα μόνο πρωτεϊνες, μπορεί να χάσει έως 1 κιλό – και με αυτή την απώλεια διορθώνει τυχόν αύξηση που οφείλεται στο ότι έφαγε πολύ κάποιες άλλες μέρες», εξηγεί.

Η ιδέα της «πρωτεϊνούχας Πέμπτης» είναι πια τόσο εκτενής στη Γαλλία, ώστε «πολλές φορές, όταν τρώω σε κάποιο εστιατόριο την Πέμπτη, ακούω γύρω μου πελάτες να ζητάνε τη μπριζόλα ή το ψάρι τους σκέτο, χωρίς καν λίγα λαχανικά», υποστηρίζει.

Διάβασε περισσότερα



Η δίαιτα Dukan (δίαιτα Ντουκάν) είναι μία δίαιτα που προέρχεται από τη Γαλλία, όπου και το αντίστοιχο βιβλίο έχει εδώ και χρόνια γίνει best-seller. Η δίαιτα Ντουκάν δημιουργήθηκε πριν από περίπου 15 χρόνια από τον Γάλλο γιατρό Pierre Dukan. O   Dukan ισχυρίζεται στο βιβλίο του ότι η δίαιτα του έχει βοηθήσει τουλάχιστον 5 εκατομμύρια Γάλλους να χάσουν κιλά, ενώ πολλά celebrities όπως η Jennifer Lopez και το μοντέλο Giselle Bundchen έχουν αναφέρει ότι με τη βοήθεια της δίαιτας αυτής χάσανε τα κιλά της εγκυμοσύνης.   Ποια είναι όμως η αλήθεια για τη δίαιτα Dukan και τι λένε οι ειδικοί για αυτή? Πάμε να δούμε !   Ουσιαστικά, η δίαιτα Ντουκάν είναι μια πρωτεϊνική, χαμηλή σε θερμίδες δίαιτα που αποτελείται από 4 φάσεις. Η δίαιτα δεν απαιτεί να μετράς θερμίδες, ούτε να ζυγίζεις γεύματα ενώ μπορείς να τρως ότι, όσο και όποτε θες, αρκεί αυτό που τρως να περιέχει κυρίως άπαχη πρωτεΐνη, ιδίως κατά τη διάρκεια της πρώτης φάσης. Anchor Τι είναι η δίαιτα Dukan ; Η δίαιτα Dukan δίνει τεράστιο βάρος στη πρωτεΐνη που είναι και το "κεντρικό θέμα" και των τεσσάρων φάσεων. Η δίαιτα δίνει επίσης πολύ μεγάλη έμφαση στο πίτουρο βρώμης, το άφθονο νερό, και στο να περπατάμε 20 λεπτά σε καθημερινή βάση. Τα λαχανικά επιτρέπονται μόνο στη δεύτερη φάση, μαζί με μικρές ποσότητες από φρούτα και δημητριακά ολικής αλέσεως.   Ίσως η δίαιτα να σου θυμίζει κάτι, που δεν είναι τίποτα άλλο παρά η δίαιτα Atkins με την οποία μοιάζει και πάρα πολύ! Η δίαιτα Dukan υπόσχεται γρήγορο αδυνάτισμα, μέχρι και 0,9 κιλά/ημέρα στη πρώτη φάση, ενώ λέει ότι θα σου ενσταλάξει διάφορα κίνητρα ώστε να σου γίνει τρόπος ζωής. Επίσης υποστηρίζει ότι μετά τη τρίτη ημέρα δε θα πεινάς ενώ προειδοποιεί ότι ίσως να έχεις διάφορες παρενέργειες όπως:   Κακή αναπνοή Δυσκοιλιότητα Ξηροστομία Κόπωση     Όλα αυτά, εξηγεί ο Dukan στο βιβλίο του, είναι συμπτώματα που εμφανίζονται σε όλες τις δίαιτες που είναι χαμηλές σε υδατάνθρακες και υψηλές σε πρωτεΐνες.    Τι επιτρέπεται να φας στη δίαιτα Dukan Όπως προείπαμε, η δίαιτα Dukan έχει 4 φάσεις   Η Φάση 1, ή αλλιώς "Επίθεση", είναι αρκετά απλή. Φάε όση άπαχη πρωτεΐνη θες, μαζί με 1,5 κουταλιά της σούπας πίτουρο βρώμης και 1,5 λίτρο νερό την ημέρα. Αυτό είναι όλο. Οι διαιτητικοί μπορούν να διαλέξουν ανάμεσα σε 72 άπαχα ή χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά κρέατα (εκτός από χοιρινό και αρνί) όπως για παράδειγμα:   Άπαχα γαλακτοκομικά προϊόντα Αυγά Διάφορα ψάρια Πουλερικά Σόγια     Πιο αναλυτικά, στη φάση αυτή μπορείτε να φάτε: 1 αναψυκτικό light , cream cheese χαμηλών λιπαρών, αυγά, γάλα και γιαούρτι 0%, γλυκαντικά (χωρίς ζάχαρη), κοτόπουλο ή γαλοπούλα χωρίς την πέτσα, λεμόνι έως ένα την ημέρα , μοσχάρι άπαχο, μουστάρδα χωρίς ζάχαρη , μυζήθρα άπαχη, ξύδι, τυρί cottage cheese, όλα τα μπαχαρικά χωρίς ζάχαρη , όλα τα ψάρια και θαλασσινά και κονσέρβες σε νερό, σολομό καπνιστό.   Υποχρεωτικά πρέπει να τρώτε 1,5 κουταλιά της σούπας βρώμη σε καθημερινή βάση (π.χ. μέσα στο γιαούρτι) ενώ τα φαγητά πρέπει να μαγειρεύονται στο φούρνο, τον ατμό ή το γκριλ χωρίς χρησιμοποιούμε παραπάνω από 2 κουταλιές σούπας.     Μετά ξεκινάει η δεύτερη φάση, η αλλιώς η φάση της "κρουαζιέρας". Στη φάση αυτή μπορείς να φας απεριόριστες ποσότητες άπαχων ή χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά πρωτεϊνούχων τροφίμων μαζί με 2 κουταλιές της σούπας πίτουρο βρώμης. Επίσης επιτρέπεται κάθε δεύτερη μέρα να καταναλώσεις απεριόριστες ποσότητες από 28 μη-αμυλούχα λαχανικά. Στα λαχανικά αυτά δε περιλαμβάνονται τα καρότα, τα μπιζέλια, το καλαμπόκι και οι πατάτες, επιτρέπονται όμως στην τρίτη φάση.   Τα λαχανικά και χόρτα που επιτρέπονται στη φάση αυτή είναι: άνηθος, αγγούρι, κολοκύθι, κουνουπίδι, λάχανο, μανιτάρια, μαϊντανός, ντομάτες, πιπεριές, πράσα, ραπανάκια, σέλινο, σπανάκι, σπαράγγια, χόρτα βραστά,μαρούλια και το μπρόκολο.     Στην τρίτη Φάση, την "Ενοποίηση", επιτρέπονται και άλλες πηγές πρωτεΐνης (όπως το χοιρινό και αρνί) και λαχανικών κάθε μέρα, μαζί με ένα κομμάτι φρούτων με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, 2 φέτες ψωμί ολικής αλέσεως και 1 μικρό κομμάτι τυρί. Οι διαιτητικοί μπορούν επίσης να καταναλώσουν 1 με 2 μερίδες αμυλούχων τροφίμων. Επίσης προβλέπονται 1-2 γεύματα "ζαβολιές" την εβδομάδα, στα οποία στα οποία μπορείτε να φάτε ότι θέλετε. Τέλος, σε αυτή τη φάση, θα δεσμευτείτε για μια ζωή ότι μια φορά την εβδομάδα θα καταναλώνετε αποκλειστικά τροφές καθαρής πρωτεΐνης.   Στη φάση αυτή, υποχρεωτικά τρώμε κάθε μέρα:    1 φρούτο 2 φέτες ψωμί ολικής αλέσεως 1 μερίδα τυρί της αρεσκείας μας (40γρ) 3 κουτ. σούπας βρώμη   Επίσης, 2 φορές την εβδομάδα μπορούμε να καταναλώσουμε μια μερίδα ζυμαρικά ή ρύζι ή πατατές ή  όσπρια.     Η Φάση 4, ή «σταθεροποίηση», είναι και η τελευταία φάση της δίαιτας Dukan που σαν στόχο έχει να συντηρήσετε τα χαμένα κιλά. Ο συγγραφέας υπόσχεται ότι στη φάση της σταθεροποίησης μπορείτε να φάτε ότι θέλετε χωρίς να βάλετε βάρος, αρκεί να ακολουθήσετε τους κανόνες του:   Μια φορά την εβδομάδα, κατά προτίμηση την ίδια πάντα μέρα,θα τρώτε σαν να ήσασταν στη φάση 1 Θα τρώτε 3 κουταλιές της σούπας πίτουρο βρώμης κάθε μέρα Θα περπατάτε 20 λεπτά ημερησίως και δε θα ξαναχρησιμοποιήσετε ασανσέρ ή κυλιόμενες σκάλες (!)     Τσίχλες χωρίς ζάχαρη, τεχνητά γλυκαντικά, ξύδι και μπαχαρικά επιτρέπονται καθόλη τη διάρκεια της δίαιτας Ντουκάν ενώ ο συγγραφέας ενθαρρύνει να λαμβάνετε σε ημερήσια βάση μία πολυβιταμίνη με μέταλλα.     πηγή

Προσθήκη νέας απάντησης